Jak reklamować restaurację?

Jak już pewnie się domyślasz, będziesz potrzebować w tym celu potykacza reklamowego, bez którego dobry marketing gastronomiczny nie może istnieć. To narzędzie sprawdza się już od wielu lat i jego skutecznie pozostaje niezmiennie na najwyższym poziomie. Musisz tylko wiedzieć w jaki sposób go używać i co na nim dokładnie napisać, aby przyciągnąć uwagę jak największe liczby osób.

Plan marketingowy restauracji

Zacznijmy od ustalenia celów Twojej restauracji, czyli zadań, które będziesz stopniowo realizować. Najważniejszym jest, aby lokal stał się konkurencyjny wobec innych i przyciągał jak największą liczbę klientów, którzy z kolei będą chwalić Twoje usługi i szerzyć dobrą opinię. Pamiętaj, że zyski i wysokie zarobki to tylko efekt uboczny, bo jeśli skupisz się wyłącznie na nich, zatracisz się w liczeniu, kalkulacjach i zbędnych analizach kosztów, które nie przyniosą Ci wymarzonego efektu.

Trzeba umieć spojrzeć na swój biznes z obiektywnego punktu widzenia jako klient i zastanowić się, co jeszcze można poprawić lub dodać. Tylko taka analiza pozwoli Ci rozwinąć swoją restaurację i nadać jej miano najlepszej w całym mieście, regionie, a może nawet w kraju. Zacznijmy jednak od lokalnego marketingu, który będzie w dużej mierze opierać się na potykaczach reklamowych. Uwierz nam, że ich działanie jest bardzo skuteczne, a jednak wciąż niedoceniane w świecie reklam internetowych i marketingu online.

Potykacz reklamowy – jak go używać?

Teraz możemy przejść do praktycznego zastosowania naszego planu i realizacji celów za pomocą zwykłej na pozór tablicy kredowej bądź magnetycznej opartej na stojaku. Potykacz wystawiony powinien być na zewnątrz blisko Twojego lokalu, by przechodnie mogli go spokojnie dostrzec spośród tłumu i innych reklam dookoła. Zaleca się, by stojak przyjmował wymiary co najmniej 90×60 cm, aczkolwiek poleca się też wybór większych – 120×60 cm, które już zdecydowanie są zauważalne.

Jednak wzrok przechodniów nie zostanie zwrócony w ich stronę, o ile nie zamieścisz na niej chwytliwej i krótkiej reklamy. Odradza się zapisywania tablicy wieloma informacjami, które w dodatku są napisane niedużymi i nieczytelnymi literami. Hasło powinny być stosunkowo krótkie, wpadające w gusta Twoich klientów i ciekawie przedstawione.

Musisz zastanowić się – do kogo kierujesz swoją reklamę. Mogą to być klienci zdecydowani i mieszkający w okolicy, a więc będą zorientowani co dzieje się blisko Ciebie. Z drugiej strony mogą to być turyści, dla których liczy się okazja i coś spektakularnego, co zapamiętają po swojej wycieczce w Twoim mieście. Zatem hasło może odnosić się do aktualnych wydarzeń czy świąt, może zawierać tylko podstawowe informacje, a najskuteczniejszym rozwiązaniem jest zapisanie pytań czy różnych myśli, które zmuszają do zatrzymania, zastanowienie i wywołają emocje u Twoich odbiorców.

Odczucia są tutaj bardzo ważne, ponieważ warunkują podejście klientów do Twojej kuchni i całej filozofii działania. Jeśli rozśmieszysz ich na początku, wejdą i sprawdzą, że Twoja obsługa i szef kuchni również są uśmiechnięci i pełni energii, to będzie strzał w dziesiątkę. Musisz być uczciwy i rzetelny z tym, co piszesz na swoim potykaczu, ponieważ będziesz później z tego osądzany.

Komentarze Powiązane artykuły
18, 2021

Szkoły językowe – czego potrzebują?

Chodzi nam przede wszystkim o wyposażenie szkół językowych, które mimo podobieństw do zwykłych placówek edukacyjnych, różnią się podejściem i sposobem...
04, 2021

Rozwijamy zmysł artystyczny u dziecka – tablica kredowa

Dzisiejszy poradnik kierujemy przede wszystkim do młodych rodziców, którzy jeszcze nie mają doświadczenia w macierzyństwie czy tacierzyństwie. Jeśli zależy Wam...
27, 2020

Jaka powierzchnię tablicy wybrać?

Stając przed koniecznością zakupu tablicy do pokoju naszego dziecka, z pewnością zastanawiamy się, jaka powierzchnia będzie najlepszym wyborem. Obecnie na...
12, 2020

Jak wykorzystać tablice kredowe w domu?

Mimo upływu lat, tablice kredowe wciąż są bardzo funkcjonalnym dodatkiem do naszych wnętrz. Możemy wykorzystać je na wiele różnych sposobów....
09, 2020

Marker permanentny – jak się go pozbyć?

Markery permanentne cieszą się niesamowitą popularnością we wszystkich miejscach typu biura, szkoły, siedziby firm czy korporacji. Jest narzędziem, które pozwala...
09, 2020

Zastosowanie tablic magnetycznych i suchościeralnych w biurze

Tablice są kojarzone przez większość ludzi z salą lekcyjną. Nic dziwnego, skoro to właśnie tam od wielu lat są stosowane,...
09, 2020

Tablice magnetyczne vs suchościeralne – wady i zalety

W obecnych czasach bardzo ważne jest kompleksowe wyposażenie biur. Każdy chce, aby jego miejsce pracy było jak najlepiej przystosowane do...
29, 2020

Co lepsze – korek, czy magnes?

Chcąc urządzić dziecięcy pokój czy biuro, warto zastanowić się nad dostępnymi rozwiązaniami, które poszerzą nasze możliwości aranżacyjne. Jeżeli chcesz wyposażyć...