Każdy na pewno raz w życiu zetknął się z określeniem potykacza reklamowego albo nawet miał z nim bezpośredni kontakt. Jednak obecnie jest to coraz częściej zapominana i lekceważona forma promowania marki, firmy jako ogółu, produktów czy usług, ze względu na rozwijanie się świata marketingu internetowego i nowych narzędzi promocji. Nie chcemy mimo wszystko zgodzić się z tym twierdzeniem, dlatego dzisiaj poruszymy temat bardzo ciekawy i wciąż aktualny, czyli prowadzenie reklamy poprzez udział potykacza w różnych branżach.
Skąd w ogóle wziął się pomysł na potykacze?
Ich historia użytkowania zapoczątkowała się już wiele lat temu, a jej nazwa w zasadzie powinna wytłumaczyć wszystko. Jak wiadomo potykacze stawiane są wewnątrz większych lokali użytkowych albo na zewnątrz, przez co ich głównym zadaniem jest ściągnięcie uwagi przechodniów. Wystawienie ich przed wejściem do lokalu na drodze pieszym miało stać się dla nich „przeszkodą”, czyli elementem, na który muszą wpaść (potknąć się), by zauważyć reklamę, a tym samym ofertę konkretnej firmy. Oto cała filozofia z nimi związana, która obecnie jest równie aktualna, niezbędna i skuteczna, o czym opowiemy w dalszej części.
Jak stosować potykacze?
Zacznijmy od kwestii, gdzie te potykacze powinny zostać ustawione. Mamy tutaj na myśli między innymi lokale gastronomiczne jak bary, puby, restauracje albo kawiarnie, a także pozostałe lokale usługowo-handlowe. Nie ma już w zasadzie żadnych ograniczeń w tym zakresie, ponieważ wystarczy posiadać własne biuro lub wynajmowany lokal, który będzie reklamował się na zewnątrz i przedstawiał ofertę firmy w dużym skrócie.
Na pewno trzeba zastanowić się nad rodzajem potykaczy, które będą stosowane w Twoim przypadku, a mamy do wybory najczęściej potykacze drewniane, plastikowe albo metalowe. Wszystkie powinny być specjalnie zabezpieczone i zaimpregnowane, aby żadne warunki atmosferyczne nie zdołały zniszczyć ich powierzchni. Z pewnością dużo bardziej elegancko i estetycznie prezentują się potykacze z kredowymi powierzchniami, na których wypisywane są najważniejsze informacje albo hasła reklamowe. Jednak równie ciekawie można zaprojektować treść, symbole lub rysunki na magnetycznej powierzchni do pisania odpowiednim markerem.
Korzyści i cele potykaczy reklamowych
Dawniej możliwości marketingowe były znaczenie ograniczone, a często najskuteczniejszymi formami reklamy były ulotki, plakaty i właśnie potykacze. Nadal można je spotykać, a zwłaszcza w dużych miastach na głównym rynku, gdzie wszystkie lokale usługowe dookoła wystawiają swoje potykacze z różnymi hasłami przewodnimi. Najważniejszą rzeczą w stosowaniu potykaczy jest wymyślenie i kreatywne przedstawienie Twojej oferty, promocji, okazji cenowej czy zwyczajnie zachęcenie klientów do wyboru właśnie Ciebie. Nie jest to proste zadanie, ale właśnie tym masz szansę się wyróżnić spośród innych – stworzenie reklamy uniwersalnej dla wszystkich odbiorców, ciekawej i intrygującej, zrozumiałej i oddziałującej na emocje przechodniów.
Tylko w ten sposób będziesz w stanie zatrzymać ich wzrok na swoim potykaczu i wzbudzić w nich chęć do wejścia do środka. Jednak gwarantujemy, że jest to jedna ze skuteczniejszych metod, a zwłaszcza gdy jest atrakcyjna dla oka. We współczesnych czasach, kiedy dominuje szybka i skrócona komunikacja sztuką jest zaangażować klientów w dłuższą interakcję, polegającą przykładowo na przeczytaniu dłuższego komunikatu. Właśnie dlatego musisz na tyle skondensować swoje hasło, aby było jak najbardziej przystępne dla przechodniów, żyjących ciągle w biegu.
Ostatecznie możemy polecić potykacze reklamowe jak najbardziej każdemu, bo niezmiennie przyciągają one tłumy i jeśli są dobrze opracowane, mogą zagwarantować Ci jeszcze większy rozgłos.