Jak reklamować restaurację?

Jak już pewnie się domyślasz, będziesz potrzebować w tym celu potykacza reklamowego, bez którego dobry marketing gastronomiczny nie może istnieć. To narzędzie sprawdza się już od wielu lat i jego skutecznie pozostaje niezmiennie na najwyższym poziomie. Musisz tylko wiedzieć w jaki sposób go używać i co na nim dokładnie napisać, aby przyciągnąć uwagę jak największe liczby osób.

Plan marketingowy restauracji

Zacznijmy od ustalenia celów Twojej restauracji, czyli zadań, które będziesz stopniowo realizować. Najważniejszym jest, aby lokal stał się konkurencyjny wobec innych i przyciągał jak największą liczbę klientów, którzy z kolei będą chwalić Twoje usługi i szerzyć dobrą opinię. Pamiętaj, że zyski i wysokie zarobki to tylko efekt uboczny, bo jeśli skupisz się wyłącznie na nich, zatracisz się w liczeniu, kalkulacjach i zbędnych analizach kosztów, które nie przyniosą Ci wymarzonego efektu.

Trzeba umieć spojrzeć na swój biznes z obiektywnego punktu widzenia jako klient i zastanowić się, co jeszcze można poprawić lub dodać. Tylko taka analiza pozwoli Ci rozwinąć swoją restaurację i nadać jej miano najlepszej w całym mieście, regionie, a może nawet w kraju. Zacznijmy jednak od lokalnego marketingu, który będzie w dużej mierze opierać się na potykaczach reklamowych. Uwierz nam, że ich działanie jest bardzo skuteczne, a jednak wciąż niedoceniane w świecie reklam internetowych i marketingu online.

Potykacz reklamowy – jak go używać?

Teraz możemy przejść do praktycznego zastosowania naszego planu i realizacji celów za pomocą zwykłej na pozór tablicy kredowej bądź magnetycznej opartej na stojaku. Potykacz wystawiony powinien być na zewnątrz blisko Twojego lokalu, by przechodnie mogli go spokojnie dostrzec spośród tłumu i innych reklam dookoła. Zaleca się, by stojak przyjmował wymiary co najmniej 90×60 cm, aczkolwiek poleca się też wybór większych – 120×60 cm, które już zdecydowanie są zauważalne.

Jednak wzrok przechodniów nie zostanie zwrócony w ich stronę, o ile nie zamieścisz na niej chwytliwej i krótkiej reklamy. Odradza się zapisywania tablicy wieloma informacjami, które w dodatku są napisane niedużymi i nieczytelnymi literami. Hasło powinny być stosunkowo krótkie, wpadające w gusta Twoich klientów i ciekawie przedstawione.

Musisz zastanowić się – do kogo kierujesz swoją reklamę. Mogą to być klienci zdecydowani i mieszkający w okolicy, a więc będą zorientowani co dzieje się blisko Ciebie. Z drugiej strony mogą to być turyści, dla których liczy się okazja i coś spektakularnego, co zapamiętają po swojej wycieczce w Twoim mieście. Zatem hasło może odnosić się do aktualnych wydarzeń czy świąt, może zawierać tylko podstawowe informacje, a najskuteczniejszym rozwiązaniem jest zapisanie pytań czy różnych myśli, które zmuszają do zatrzymania, zastanowienie i wywołają emocje u Twoich odbiorców.

Odczucia są tutaj bardzo ważne, ponieważ warunkują podejście klientów do Twojej kuchni i całej filozofii działania. Jeśli rozśmieszysz ich na początku, wejdą i sprawdzą, że Twoja obsługa i szef kuchni również są uśmiechnięci i pełni energii, to będzie strzał w dziesiątkę. Musisz być uczciwy i rzetelny z tym, co piszesz na swoim potykaczu, ponieważ będziesz później z tego osądzany.