Potykacz reklamowy – najlepsza reklama, to najtańsza reklama

Potykacze reklamowe oraz tablice kredowe są wspaniałym i relatywnie niedrogim narzędziem marketingu bezpośredniego. Umożliwiają prezentację dowolnych treści, pozwalają na wprowadzenie zmiany w dowolnym momencie. Dlatego tak często są wykorzystywane przez restauracje, kawiarnie, sklepy, punkty sprzedaży czy usługowe. Jaki potykacz wybrać dla własnego biznesu? Odpowiadamy poniżej.

Potykacze reklamowe – dlaczego warto?

Potykacze reklamowe można napotkać spacerując po ulicach polskich miast. Często służą jako reklama sklepiku za rogiem, zaproszenie, informacja o obecnej promocji lub informują o dzisiejszym menu w restauracji. Potykacze i tablice reklamowe stanowią najprostszy i prawie najtańszy sposób komunikacji z klientem. Wybór ścieralnych tablic kredowych lub pisakowych daje nam szansę na nieograniczoną zmianę treści, bez konieczności kolejnego zakupu. Są nieporównanie tańsze od alternatywnych form marketingu bezpośredniego takich jak ekrany LED, ulotki reklamowe, czy akwizytorzy.

Obsługa i konserwacja potykaczy

Obsługa potykacza jest bardzo prosta, nie trzeba wiele wyjaśniać. Wystarczy napisać odpowiednim akcesorium do danej powierzchni potykacza – kawałkiem kredy czy pisakiem kredowym do czarnych tablic kredowych, lub flamastrem ścieralnym do białych, gładkich tablic. W celu usunięcia starego komunikatu wystarczy kawałkiem lekko zwilżonej szmatki zetrzeć tekst, odczekać pięć minut, by tablica wyschła i można pisać na nowo.

Oczywiście im dłużej potykacz przetrwa w dobrym stanie, tym lepiej dla nas. Warto zatem odpowiednio o niego dbać. Najbardziej podatnym na uszkodzenia elementem jest tablica. Pamiętajmy zatem aby odpowiednio dobrać przyrząd do pisania do nawierzchni oraz pilnować, czego używamy do jej ścierania. Użycie zbyt szorstkiej ścierki lub dostanie się na nią większych zanieczyszczeń prowadzi do rys na tablicy. A to pierwszy krok do uniemożliwienia czytelności treści. Należy też pamiętać, by nie pozostawiać niezmazywanego tekstu na tablicy zbyt długo – może się utrwalić na tyle, że późniejsze usunięcie go jest niemożliwe.

Wiele zależy od tego, w jakich warunkach potykacz będzie spełniał swoje przeznaczenie. Wewnątrz budynku czas żywotności będzie znacznie dłuższy, niż na otwartym powietrzu w kontakcie z deszczem i zmianami temperatur.

Niezależnie od tego, czego oczekujemy od naszego potykacza, warto zwrócić uwagę na detale techniczne – jakość drewna, sposób pokrycia farbą. Wydanie kilku złotych więcej na sprzęt lepszej jakości może znacznie wydłużyć czas działania.

Jak wyróżnić swój potykacz na tle innych?

Przy obecnej popularności i powszechności potykaczy, warto zadać sobie nieco trudu, by nasza reklama wyróżniała się z tłumu. To nie musi być nic wielkiego – kolorystyka dopasowana do danego lokalu, czy kilka wycięć odróżniających jego sylwetkę od podstawowych prostokątnych modeli wystarczy, by klient spojrzał na potykacz (i naszą reklamę) przychylniejszym okiem.

Ciekawym pomysłem są też akcenty sezonowe – można na przykład w okresie świątecznym przyozdobić potykacz mikołajkową czapką z pomponem. W ten sposób wywołując uśmiechy klientów i chroniąc go przed przemarznięciem czubka.