Jak wykorzystać potykacz reklamowy?

To rewelacyjna alternatywa dla współczesnych reklam i banerów zewnętrznych, których przodownikiem były właśnie potykacze. Od nich zaczęła się w zasadzie cała historia marketingu między innymi dla lokali gastronomicznych czy też innych placówek usługowych, które zaczęły promować się w ten sposób. Również w dniu dzisiejszym potykacza stanowią równie popularny środek reklamowy, dlatego zdecydowaliśmy podpowiedzieć jak możesz je wykorzystać u siebie.

Przed drzwiami lokalu

Pierwszym najbardziej standardowymi i najskuteczniejszym rozwiązaniem jest wystawienie potykaczy na zewnątrz przed drzwiami własnego lokalu. Jeszcze raz zaznaczymy, że mogą to być zarówno restauracje, bary, kawiarnie, puby, jak i pozostałe lokale usługowe i sprzedażowe. Mówiąc na zewnątrz, mamy także na myśli otwartą przestrzeń na świeżym powietrzu oraz miejsce w galerii handlowej czy na pasażu. Wszędzie, gdzie tylko istnieje więcej miejsca przed wejściem warto zaopatrzyć się w potykacz reklamowy.

Jego zadaniem w pierwszej kolejności jest zachęcenie przechodniów do skorzystania z Twoich usług lub zakupu Twoich towarów. W tym przypadku liczy się głównie pomysł i duża dawka kreatywności, która przyciągnie uwagę innych i zatrzyma na sobie ich wzrok. O tym jak stworzyć podobną treść oraz całą wizualizację potykaczy opowiemy w dalszej części artykułu, a teraz jeszcze skupimy się na efektach jakie daje nam postawienie potykacza reklamowego.

Oprócz funkcji zachęcającej, powinien pełnić rolę informacyjną. Chodzi mianowicie o przekazanie swoich klientom i innym zainteresowanym co dokładnie oferujesz, jaka jest Twoja specjalność oraz czego mogą się spodziewać akurat w Twoim punkcie. Obie te funkcje można jak najbardziej ze sobą połączyć, gdzie najważniejsze jest, aby przechodzień dobrze zrozumiał Twoje intencje. Zatem informacja zapisana na powierzchni potykacza musi być: zrozumiała, ciekawa i oryginalna.

Czasami warto zwyczajnie napisać na nim „Miłego dnia!”, aby klienci poczuli się bezpośrednio dotknięci. Takie proste i ludzkie odruchy są jak najbardziej mile widziane, ponieważ dzięki nim zyskujesz sympatię tych osób oraz jesteś w stanie na chwilę wpłynąć na ich emocje oraz samopoczucie. Właśnie dlatego sztukę jest stworzyć dobrą reklamę na potykaczu przed swoim lokalem, gdziekolwiek by się on znajdował.

Projekt reklamy

Możemy nareszcie przejść do samego meritum, czyli stworzenia niepowtarzalnej i skutecznej reklamy na potykaczu. Przede wszystkim powinna ona jak najbardziej nawiązywać do Twojej branży, a zatem jeśli mamy do czynienia z gastronomią, trzeba przyciągnąć przechodniów dobrą promocją lub rabatem, specjalnością albo ciekawym stwierdzeniem dotyczącym Twojego specjału w barze, kawiarni czy knajpie.

Z kolei właściciele sklepów i punktów sprzedaży mogą zaoferować ciekawe propozycje cenowe, hity dnia albo jeszcze inne skuteczne chwyty reklamowe. Wszystko powinno być ze sobą spójne, a na pewno nie wolno przesadzić z ilością treści. Zostało to już udowodnione, że w dobie dzisiejszej technologii społeczeństwo przerzuciło się na mniejszą ilość teksów, a więcej emotikon, obrazków i skrótowych myśli, które można, a nawet należy wykorzystać w swojej małej kampanii reklamowej.

Czasami dobrym pomysłem może być też zagadka, rebus czy cokolwiek innego, co pozwolić wejść w interakcję z osobami zainteresowanymi. Wówczas masz większe szanse na zdobycie jego zaufania i skorzystania akurat z Twojej oferty. Możliwości jest naprawdę wiele, dlatego musisz liczyć głównie na swoją kreatywność i innowacyjność. W całym tym procesie należy zapamiętać kilka kroków do sukcesu za pomocą potykaczy reklamowych:

  1. Przyciągnięcie wzroku
  2. Zatrzymanie uwagi
  3. Zapoznanie się z treścią
  4. Interakcja
  5. Sukces, czyli wybranie Twojej propozycji