Zaplanuj szkolenie dla pracowników

Spotkania wewnętrzne w firmie powinny mieć charakter nie tylko informacyjny czy perswazyjny, ale również pobudzający kreatywność członków zespołu. W wielu współczesnych przedsiębiorstwach cała strategia opiera się głównie na pomysłowości pracowników, których głównym zadaniem jest stworzenie kampanii marketingowych albo podobnych projektów dotyczących działalności firmy. Ich skuteczność może w dużej mierze zależeć od ilości i jakości prowadzonych szkoleń, dlatego dowiedz się, czego nie powinno na nich zabraknąć.

Tematyka adekwatna do zapotrzebowania

Raczej nie wymaga to uzasadnienia, że podejmowany przez Ciebie temat na szkoleniu nie powinien powielać się z poprzednimi ani tym bardziej z wiedzą czy umiejętnościami, które Twój zespół już posiada. Jako osoba odpowiedzialna za swoją grupę pracowników musisz jednocześnie zwracać uwagę na zapotrzebowanie jakie pojawia się na bieżąco w Waszym dziale marketingowym. Trzeba również sugerować się podpowiedziami samych zainteresowanych, którzy także mogą widzieć znacznie więcej niż Ty jako lider grupy.

Proponujemy również skorzystanie z zewnętrznych i sprawdzonych firm szkoleniowych, które najlepiej, gdyby zajmowały się Waszą branżą. Wówczas można wykupić kilka godzin kursu z konkretnie oferowanej przez nich dziedziny lub samemu zaproponować poszczególne tematy. Jeśli jednak Ty sam zostałeś odpowiednio przygotowany i wyszkolony w tym kierunku, powinieneś opracować właściwe rozwiązania dla swojego zespołu, gdzie radzimy głównie skupić się na tematyce rozwojowej i budowania kreatywności oraz przedsiębiorczości wśród swoich pracowników, co jest drugorzędnym celem dla agencji marketingowych itp.

Profesjonalny sprzęt

Oprócz fachowej wiedzy i Twoich zdolności, przydatny będzie także wielofunkcyjny sprzęt, jak na przykład ścianka moderacyjna do Twojego biura. Składa się ona najczęściej z trzech części, które mogą być wszystkie wyprodukowane z powierzchni magnetycznej, korkowej lub materiałowej w zależności od stosowanych materiałów pomocniczych. Najlepiej naszym zdaniem skorzystać z tablic suchościeralnych, na których możesz zapisywać najważniejsze fragmenty szkoleń, pomysły z burzy mózgów albo szczególne diagramy do analizowania. Pobudzenie kreatywności jest ważnym elementem kursów, a możliwość przedstawienia graficznego rozwija umiejętności myślenia perspektywicznego i abstrakcyjnego.

Dobrą metodą jest również działanie na sprzęcie multimedialnym, który pozwala na wspólną interakcję wszystkich członków szkolenia. Potrafi on przyciągnąć uwagę odbiorców i zachęcić ich do uczestnictwa w tzw. konkursach czy zadaniach grupowych.

Technika szkoleniowa

Na pewno koniecznie będziesz musiał opracować własny sposób prowadzenia szkoleń, by dopasować je do ilości osób w zespole oraz ich kompetencji. Podczas kreowania innego i bardziej otwartego myślenia trzeba wprowadzić wiele innowacyjnych technik, które uruchomią wyobraźnię pracowników oraz ich pewność siebie. Również trzeba wziąć pod uwagę, że współpracując z większą liczbą osób zachowanie równowagi i dobrej organizacji będzie nie lada sztuką. Jednak, gdy cały zespół jest ze sobą zgrany, efekty będą widoczne znacznie szybciej.

Pomyśl może nad spotkaniami integracyjnymi czy wyjazdami, które zespolą bardziej całą grupę, a to już następnie przełoży się na efektywność Waszego działu. Dopiero wtedy organizacja szkoleń będzie miała większy sens, aczkolwiek jego technika należy już wyłącznie do Twojej dyspozycji, więc liczymy na Twoje doświadczenie i inwencję.