Dopiero zaczynasz przygodę z własnym interesem, a może chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją marką? Teraz możesz tego dokonać jednym prostym sposobem – postawić potykacz reklamowy przed swoim biurem, sklepem czy lokalem. Wbrew pozorom ta klasyczna metoda pozyskiwania klientów nadal jest aktualna i co więcej, skuteczna. Przekonaj się, jak je mądrze wykorzystać i sprawić, aby Twój biznes rozkwitł i przynosił coraz to większe zyski.
Tablica potykacz – jaki najlepiej wybrać?
Do wyboru masz naprawdę sporo rodzajów potykaczy, które świetnie sprawdzają się w wielu miejscach, o czym będziemy jeszcze mówić w dalszej części artykułu. Zacznijmy jednak od najważniejszego, czyli zakupu potykacza reklamowego. Zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem będzie zakup ich przez internet, co wychodzi najtaniej i często też jest większa możliwość wyboru pomiędzy potykaczami drewnianymi, aluminiowymi czy plastikowymi. Materiał, z którego zostały wykonane jest bardzo ważny, ponieważ odpowiada w głównej mierze za trwałość całego standu.
Dopiero następnym kryterium staje się ogólna prezentacja. Musisz zastanowić się, który z nich będzie najlepiej pasował do Twojego biznesu i stylu w jakim zostało urządzone biuro czy lokal. Drewniane potykacze z kredową tablicą świetnie pasują do niewielkich kawiarenek czy restauracji. Z kolei stalowe obramowania i plastikowa powierzchnia w środku bardziej odzwierciedlają oficjalny charakter różnego rodzaju biur podróży, doradczych czy innych lokali usługowo-handlowych.
Następną rzeczą do zdecydowania jest wielkość potykacza – jeśli wolisz być bardziej zauważalny, lepiej wybierz większą powierzchnię, a najlepiej o wymiarach 120×60 cm. Kiedy już przemyślisz wszystkie te techniczne kwestie, będziesz mógł swobodnie przystąpić do zakupu i kolejnego punktu – wypisania tablicy potykacza.
Potykacz reklamowy – co na nim napisać?
Tekst uzależniony jest oczywiście od branży w jakiej działasz, a także celu, który sobie obierzesz. Potykacze mogą pełnić kilka różnych funkcji, a przykładowo są to:
- informacyjna;
- marketingowo-reklamowa;
- wizerunkowa;
- sprzedażowa.
Jeśli zatem prowadzisz lokal usługowo-handlowy i zależy Ci na przyciągnięciu jak największej ilości klientów, musisz zwrócić ich uwagę. Właśnie dlatego tekst na potykaczu musi być krótki i chwytliwy. Warto czasami postawić też na grafiki, które będą nawiązywać do Twojego interesu lub zastępować niektóre słowa. Teraz przechodnie rzadziej zauważają tekst, a bardziej zwracają uwagę na obrazki, grafiki i wymowne hasła. To powinno dać Ci do myślenia – cały proces tworzenia reklamy jest bardzo czasochłonny i wymaga kreatywności. Jednak nie jest to zadanie niemożliwe. Trzeba próbować i testować różne rozwiązania, a później na podstawie własnych statystyk wiedzieć, które z nich sprawdzają się najlepiej.