Jak zareklamować swoją gastronomię?

Decydując się prowadzenie działalności gospodarczej – firmy z branży gastronomicznej, powinieneś wybrać optymalną – skuteczną formę reklamy. Aby zareklamować swoją gastronomię masz do wyboru kilka form reklamy, o których napiszemy kilka słów. Najlepiej jest oczywiście łączyć te sposoby reklamy.

Do najważniejszych form reklamy w gastronomii należą: obecność w internecie np. na wiodących portalach gastronomicznych, zatrudnienie promotorów i roznoszenie/rozdawanie ulotek, a także widoczny szyld, który już z daleka rzuca się w oczy wraz z potykaczem reklamowym, który niejako „wchodzi” na ulicę i niesie wieść o Twojej restauracji przechodniom.

Reklama obiektu gastronomicznego – internet, telewizja, radio, prasa

Aby skutecznie promować swoją gastronomię w internecie, należy oczywiście rozpocząć od eleganckiej pod względem wizualnym oraz dobrze wypozycjonowanej pod względem SEO, strony internetowej Twojej restauracji, baru, kawiarni, pizzerii itp. Kolejny etap reklamy w internecie obiektu gastronomicznego to obecność w wiodących mediach społecznościowych oraz interakcja z użytkownikami tych mediów. Reklama gastronomii w internecie to także obecność na wiodących portalach gastronomicznych i turystycznych, zarówno o zasięgu lokalnym, jak i ogólnokrajowym. Jeśli chcesz zaistnieć jeszcze szerzej, możesz pomyśleć o reklamie w lokalnej prasie, radiu i telewizji.

Reklama gastronomii w przestrzeni rzeczywistej

Jednak poza reklamą w internecie i innych mediach (a pamiętajmy, że współcześnie internet łączy wszystkie pozostałe media, jednak to temat na zupełnie inny artykuł), powinieneś też pomyśleć o reklamie w rzeczywistej przestrzeni. Masz tu do wyboru kilka rozwiązań, jednak warto je ze sobą połączyć. Aby skutecznie zareklamować swoją gastronomię, idealnie sprawdzą się do tego celu tzw. potykacze reklamowe. Na potykaczu reklamowym możesz np. umieścić duży plakat z identyfikacją wizualną swojej restauracji, kawiarni, czy pizzerii. Może się tam znaleźć też aktualne menu, czy aktualne promocje, danie dnia – możliwości masz naprawdę wiele.

Rolę i zadanie potykacza reklamowego może wspomagać osoba reklamująca obiekt gastronomiczny w terenie – tzw. promotor. Rozdając przechodnią ulotki z menu, czy wizytówki lokalu gastronomicznego, promotor zaprasza potencjalnych klientów do restauracji. Klient może spoglądając na potykacz reklamowy od razu zobaczyć ofertę restauracji oraz podstawowy cennik. Jedną z najczęściej stosowanych form reklamy w gastronomii, z której z powodzeniem korzystają przede wszystkim pizzerie jest też kolportaż ulotek do skrzynek pocztowych w rejonie dostaw.